Technikum Architektoniczno-Budowlane

im. Stanisława Noakowskiego

Aktualności

 

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” potwierdza, że Technikum Architektoniczno-Budowlane im. S. Noakowskiego w Warszawie jest wśród 300 najlepszych techników w Polsce sklasyfikowanych w Rankingu Liceów i Techników PERSPEKTYWY 2018 i przysługuje mu tytuł „Złotej Szkoły 2018”.

WYNIKI ELIMINACJI OKRĘGOWYCH XXXI OWiUB

Wyjątkowo szybko organizatorzy Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych, na swojej stronie: www.olimpiadabudowlana.pl ogłosili wyniki ze wszystkich 12 okręgów. Ponownie uczniowie naszej szkoły w okręgu warszawskim zajęli czołowe miejsca i aż piątka reprezentować będzie naszą okręg w zawodach centralnych w Zielonej Górze. Dużym zaskoczeniem jest wynik dwóch uczniów z drugiej klasy, którzy ze swoim rówieśnikiem z Wodzisławia Śląskiego reprezentować będą najmłodszych uczestników zawodów. Wszystkim serdeczne gratujemy i życzymy sukcesów w finale.

Oto wyniki:

1) 59,5 pkt. - Wiktor Przygoda -  Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego  w Warszawie - kl.III

2) 54 pkt. - Bartosz Kuryłek - Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie -  kl.II

3) 50 pkt. - Adrian Franczak - Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie - kl.II

4) 49,5 pkt. - Karolina Mirż - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych i Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych Nr 3im. Władysława Stanisława Reymonta w Piotrkowie Trybunalskim - kl.III

5) 47 pkt. - Mateusz Zabielski -  Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie - kl.III

6) 47 pkt. - Wiktor Rękawiecki - Gostyńskie Centrum Edukacji - kl.IV

7) 45 pkt. - Helena Chodosz  -  Zespół Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie - kl.III

8) 44 pkt. - Beata Sajna - Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 5 im. Gen. Władysława Sikorskiego w Siedlcach - kl. III

WR

Podziękowania Samorządu Uczniowskiego za Akcję "Kropelka"

W ubiegłym tygodniu (7.03.2018r.) po raz drugi w naszym technikum odbyło się honorowe oddawanie krwi. 

Zgłosiło się mnóstwo pełnoletnich uczniów, którzy wykazali się postawą godną podziwu.

Przez ponad 5 godzin dwa zespoły medyczne ankietowały i badały potencjalnych dawców, aby na koniec dnia ogłosić, że zebrali AŻ 28 LITRÓW KRWI !! Brawa dla Was! ☺ ☺

Mamy nadzieję, że za rok znów tak licznie zgłosicie chęć oddania krwi i akcja „Kropelka”  zostanie powtórzona!!

Samorząd Uczniowski

 

Podsumowanie akcji "Bo miłość jest kotem"

W drugiej połowie lutego w naszej szkole została zorganizowana akcja charytatywna,  której pomysłodawczynią była Pani Rafka.

Samorząd szkolny przeprowadził zbiórkę karmy dla kotów z Azylu u Hani. Nasi uczniowie okazali wielkie serce i przynieśli 36 puszek, 75saszetek oraz torby z suchą karmą. Natomiast klasa maturalna zorganizowała zbiórkę pieniędzy!

Pani Hania dziękuje Wam za okazaną pomoc: https://www.facebook.com/search/top/?q=azyl%20u%20hani .

Wszystkim serdecznie dziękujemy za okazaną pomoc! ☺
Jednocześnie zachęcamy do dalszego wspierania akcji charytatywnych.

 

Samorząd Uczniowski

Akcja „Kropelka”

W dniu 07.03.2018r. w Zespole Szkół Architektoniczno-Budowlanych i Licealnych im. Stanisława Noakowskiego w Warszawie przeprowadzono akcję honorowego oddawania krwi. Była to już druga edycja tego przedsięwzięcia zrealizowanego dzięki pomocy Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Warszawie, znajdującego się przy ul. Saskiej 63/75. Współpracę między szkołą a RCKiK nawiązała i prowadzi p. Magdalena Gerwatowska –pielęgniarka, pracująca w ZSA-B i L. Do akcji

Chęć udziału w przedsięwzięciu wyraziło ponad 120 osób. Zespół RCKiK zarejestrował ostatecznie 105 osób, w tym także pracowników z zaproszonej przez szkołę Polskiej Wytwórni Papierów Wartościowych oraz osób należących do sąsiadującej ze szkołą parafii Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny w Warszawie przy ul. Przyrynek 2. Do honorowego oddania krwi zakwalifikowano 56 osób, co oznacza, że zebrano ponad 25 litrów krwi.

Zespół organizacyjny

 

Masters of English 2018

Zapraszamy uczniów do udziału w konkursie językowym "Masters of English".

Konkurs odbędzie się w piątek 16 marca 2018 roku o godz. 10.45 (na 4 lekcji) sala nr 74.

Konkurs składa się z dwóch części:

1) Część pisemna: sprawdza wiedzę leksykalno – gramatyczną oraz umiejętność czytania i słuchania.

2) Część ustna: dotyczy 10 osób, które zdobyły największą liczbę punktów w części pisemnej. Zagadnienia na część ustną będą podane na stronie szkoły w ogłoszeniach o konkursach. Część ustna odbędzie się 22 marca (czwartek) godz. 08.50 w sali 70.

Chętni zgłaszają się do swojego nauczyciela języka angielskiego.

 

Wypowiedź ustna będzie składała się z 2 części:

1. Przedstawienie przygotowanego tematu „My strengths and weaknesses.”

2. Udzielenie odpowiedzi na wylosowane pytanie z listy poniżej:

 

PYTANIA DO CZĘŚCI USTNEJ KONKURSU „MASTERS OF ENGLISH”

1. Do apps help you or just waste your time?

2. What motivates you? Why?

3. Who is your role model? Why?

4. Which is more important: talent or hard work?

5. Do you make New Year’s resolutions? Why?

6. Do college rankings matter? Why?

7. How do you feel about zoos? 

8. What do you hope to be doing the year after you graduate from college?

9. Should couples live together before marriage? Why?

10. What teacher do you appreciate?

11. Which qualities are most appreciated by employers nowadays?

12. What are the worst social problems in Poland now? Why?

 Koordynatorzy konkursu: Monika Bojanowska-Kuchta i Agnieszka Starszuk

BEZPIECZNY INTERNET

W lutym 2018r. zgodnie z Programem Wychowaczo-Profilaktycznym TAB wychowawcy klas oraz pedagodzy szkolni zajmowali się bezpieczeństwem informatycznym oraz sposobami zapobiegania zagrożeniom płynącym z sieci. Przedstawiano działania jak ustrzec naszych uczniów przed tym, co demoralizuje, promuje cyberprzemoc i szkodliwe treści. Gabloty w okolicach biblioteki szkolnej oraz pokoju pedagogów wypełniły się informacjami dotyczącymi zasad dobrego zachowania się w internecie, czyli netykiety. Młodzież różnych klas pisała hasła np. ”Zamiast siedzieć na twitterze- porozmawiaj z kumplem szczerze”( MC) oraz wykonywała grafiki i prezentacje ( KK ).

Pedagog szkolny M. Brzoska